‘Een tempel voor de hemel’ AXA ART toont Heinz Mack op de TEFAF in Maastricht

Als een van de weinige kunstbeurzen biedt TEFAF Maastricht ruimte aan kostbare antiquiteiten, sieraden, kunstwerken van oude meesters en tegelijk ook aan hedendaagse kunst.
AXA ART is al 14 jaar lang de hoofdsponsor van de belangrijkste kunstbeurs in Europa.

Dit jaar vormen grote foto's en een miniatuurmodel van de installatie „The Sky over Nine Columns“ von Heinz Mack* het kader voor de presentatie van AXA ART (lounge 800) op de TEFAF in Maastricht, van 10 tot en met 19 maart 2017. Voor de hoofdingang van het beurscentrum (MECC) wordt een zes meter hoge zuil van Heinz Mack geplaatst, met witgouden mozaïek.
In het echt is het kunstwerk overweldigend: negen bijna acht meter hoge zuilen, bekleed met 850.000 gouden mozaïekstenen, en een gewicht van 53 ton - ‘The Sky over Nine Columns’ van Heinz Mack*. De ‘tempel voor de hemel’ was al te zien in Venetië, Istanbul, Valencia en St. Moritz, en de reis van het kunstwerk zal nog verder worden voortgezet.

De presentatie over Heinz Mack in de AXA ART Lounge gaat gepaard met een uitgelezen aanvullend programma. In gesprek met dr. Lisa Zeitz, hoofdredactrice van WELTKUNST, zal Michael Beck (Beck & Eggeling International Fine Art) meer vertellen over het boeiende werk ‘The Sky over Nine Columns’ (vrijdag 10 maart 2017, 15.00- 15:30 uur). Ook Heinz Mack zelf zal aanwezig zijn. Hij is al meer dan 60 jaar actief als schilder en beeldhouwer, en richtte in 1957 samen met Otto Piene de groep ZERO op.

Het werk van Heinz Mack staat centraal in het AXA ART-programma van dit jaar. Maar kunstliefhebbers mogen zich verheugen op nog een hoogtepunt:
de gasten in de AXA ART Lounge krijgen een kijkje in de toekomst.
Het Zwitserse bedrijf Artmyn presenteert een innovatieve techniek
voor het digitaliseren van kunstwerken. Aan de hand van deze techniek kunnen ook digitale en interactieve tentoonstellingscatalogi worden gemaakt (vrijdag 10 maart, 17.00-1800 uur).
Daarnaast belooft het gesprek van Patrick van Maris, CEO van de TEFAF, met Anna Brady, Art Market journalist and Features Editor of Harper's Bazaar Art and Interiors magazines, interessante inzichten in de huidige trends en de toekomstige ontwikkeling van de TEFAF (zaterdag 11 maart 2017, 12:00 - 12.30 uur).
Nog een belangrijk thema dat ook in de kunstwereld speelt: ‘Big Data - New promised Land for Art’.
In de AXA ART Lounge ontdekken bezoekers meer over de achtergronden. In een rondetafelgesprek met onder meer Adeline Pilon van het expertisenetwerk HAPPENING Media en Kai Kuklinski, Global CEO van AXA ART, worden boeiende vragen besproken met betrekking tot big data report. (zaterdag 11 maart 2017, 15.00-15.45 uur).

* ‘The Sky over Nine Columns’ van Heinz Mack is een project van de Ralph Dommermuth Stiftung Kunst und Kultur, in samenwerking met Beck & Eggeling International Fine Art en met steun van AXA ART.

Wat kunnen we voor u doen?